obey-robots.txt
28 Maart 2024, 17:36
Goedemiddag bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Voo Gebruikers Groep » Voo diverse » Algemeen
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet Telefonie met VOO/Wifi
reneemettrie
Hallo,

Ik woon nabij Soignies Ik hen een Internet abonnement bij VOO (29,7 euro/maand excl. BTW).
Heb draadloos Internet. Verkeer gaat over de kabel.
Ben vaak de hele dag aan Internet geconnecteerd, maar uploaden beperkt zich tot af en toe een bestand naar mijn website, of een foto, downloaden tot af en toe wat YouTube muziek.
Als ik probeer te telefoneren met Skype is de kwaliteit zeer slecht.
Nu vraag ik me af of er verbetering zou komen als ik bij VOO ook telefonie aanvraag.
Over hun dienstverlening ben ik niet erg te spreken, ik heb al een aantal contactformulieren ingevuld over diverse zaken maar nog nooit een antwoord ontvangen, vandaar dat ik mijn vragen hier maar plaats:
- Zou de kwaliteit van de telefoongesprekken beter zijn dan bij Skype?
- Wat heb ik nodig aan hardware? Volgens mij kan ik mijn huidige modem behouden en moet ik een draadloze telefoon aanschaffen?
- Moet ik instellingen wijzigen? Ik ben een absolute leek (niet op PC gebied, maar wel op telecommunicatie gebied)
-Ik zie dat ze packs hebben van minder dan 20 euro, met telefonie bij. Is dat bruikbaar als Internet wel permanent opstaat, maar je niet veel down- en uploadet? Is je website daarbij inbegrepen?

En nog een heel domme vraag: ik probeer naar MyVoo te gaan, bij "identifiant" heb ik al vanalles proberenb in te vullen (gebruikersnaam, e-mail adres, klantennummer) maar steeds krijg ik een foutmelding???
 
Admin
Voor telefonie kan een deel van de bandbreedte gereserveerd zijn. Als dat het geval is dan zal wellicht de kwaliteit beter zijn.

Aan de andere kant als er geen bandbreedte gereserveerd is, dan zal er geen verschil zijn tussen Skype en VOIP via je internetabonnement

Kijk op je huidige modem of er een aansluiting voor telefonie op zit. En kijk eens in het configuratie menu van je modem. Als hier b.v. QOS (quality of service) opties aanwezig zijn dan is er vermoedelijk wel bandbreedte gereserveerd. Wifi is alleen nodig als je je pc's draadloos wilt gebruiken.

Als telefonie geintegreerd is hoef je geen instellingen te wijzigen en is het 'Plug and Play'.
Smile
 
reneemettrie

Quote

Admin schreef:
Voor telefonie kan een deel van de bandbreedte gereserveerd zijn. Als dat het geval is dan zal wellicht de kwaliteit beter zijn.

Aan de andere kant als er geen bandbreedte gereserveerd is, dan zal er geen verschil zijn tussen Skype en VOIP via je internetabonnement

Kijk op je huidige modem of er een aansluiting voor telefonie op zit. En kijk eens in het configuratie menu van je modem. Als hier b.v. QOS (quality of service) opties aanwezig zijn dan is er vermoedelijk wel bandbreedte gereserveerd. Wifi is alleen nodig als je je pc's draadloos wilt gebruiken.

Als telefonie geintegreerd is hoef je geen instellingen te wijzigen en is het 'Plug and Play'.


Bedankt, maar zoals gezegd ben ik een complete leek Sad

Wat bedoel je met het configuratie menu van de modem? Bij de Device Manager van Windows? Daar zie ik: Agere Systems HDA Modem. Er zijn de volgende tabbladen: General-Modem-Diagnostics-Advanced-Driver-Details- Power Management. Over QOS vind ik niets terug.

Hoe zie ik op de modem of er een aansluiting voor telefonie is?
Op de modem staat "Motorola SB501 E Surfboard Cable Modem" (dus niet hetzelfde als in de device manager van de PC?)
Er zijn 3 uitgangen: Ethernet, USB eb Cable. Usb is met niets verbonden. Of heeft dat er niets mee te maken?

Stel dat de modem niet geschikt is voor telefonie, kan het probleem dan worden opgelost door een andere modem te kopen en zo ja, is dat bij VOO of in de handel?
 
Admin
De motorola is niet geschikt voor telefonie. Als je telefonie aanvraagt zul je ook een ander modem krijgen. Vraag dit in elk geval na.

Je zult toch op de een of andere manier de klanten service moeten zien te bereiken. Probeer anders eens een nummer voor nieuwe klanten die werken gegarandeerd.
Smile
 
reneemettrie

Quote

Admin schreef:
De motorola is niet geschikt voor telefonie. Als je telefonie aanvraagt zul je ook een ander modem krijgen. Vraag dit in elk geval na.

Je zult toch op de een of andere manier de klanten service moeten zien te bereiken. Probeer anders eens een nummer voor nieuwe klanten die werken gegarandeerd.


Nogmaals bedankt, Nu weet ik al meer voor ik ze ga contacteren. Maar toch nog een vraagje: zou door een andere modem de kwaliteit van Skype of een andere VOIP service verhogen? Want ik bel zo weinig dat een abonnement bijna de moeite niet is in vergelijking met de kosten van een GSM.
 
Admin
Ik betwijfel of de kwaliteit van Skype of een andere VOIP dienst beter wordt met een ander modem.
Smile
 
reneemettrie

Quote

Admin schreef:
Ik betwijfel of de kwaliteit van Skype of een andere VOIP dienst beter wordt met een ander modem.


Ik heb ze vrij vlot kunnen contacteren en een afspraak gemaakt voor de vervanging van de modem.

Maar wat heel wat minder vlot gaat is het verkrijgen van info over het telefoontoestel...

Na verschillende keren te worden doorverbonden en 3 keer een hoop irrerevante vragen te moeten antwoorden (op een betalend nummer, via de GSM) is er niemand die het me duidelijk kan vertellen.

Nu heb ik draadloos Internet, de modem staat in de garage en nu wil ik natuurlijk ook geen draad voor die telefoon die ik 1-2 keren per week gebruik.
In een winkel die partner is bij VOO sprak men van een draadloze telefoon.
Maar bij VOO werd eerst gezegd dat de telefoon op de modem moet worden aangesloten (dus in de garage)
Iemand anders van VOO sprak dan weer van een VOIP telefoon. En als er kabels moeten getrokken worden: RJ11.

Nu zou ik graag die telefoon al hebben op het moment dat die technieker komt, iom te zien of het werkt.
Maar als ik van tevoren weet dat er kabels moeten getrokken worden en gaten geboord wil ik alles herzien (in mijn kruipruimte staat water door fouten van de bouwfirma, destijds weigerde Belgacom daar al een aansluiting om die reden)


Ik zou u heel dankbaar zijn als ik wist hoe het nu eigenlijk zit met die telefoon...
 
Admin
Als je weet welk type modem je krijgt kun je de specificatie op internet opzoeken.

Ik ga er echter van uit dat je de standaard telefoon aan kan sluiten op je nieuwe kabel modem. Als je dan een draadloze dect telefoon koopt dan zet je het basisstation in de garage en sluit deze aan op je modem. Je kunt dan het handtoestel mee naar binnen nemen. Nadeel is dat het basisstation tevens als oplader dient. Misschien is het daarom verstandiger om een duo (of triple) set te kopen, ieder handtoestel heeft dan zijn eigen oplader.

Als je met voip wilt werken dan zijn er telefoons in de handel die je op een wifi netwerk of een pc kunt aansluiten. Dat kan dan binnenshuis.

Maar als VOO je telefoonnummer regelt dan MOET dit via het kabelmodem en is VOIP geen optie.

Het is echter verwarrend omdat de gebruikte techniek in beide gevallen VOIP is. (voice over ip).
Het verschil zit hem hier in. Voo verzorgt de voip techniek in het kabelmodem waaraan een telefoonnummer is gekoppeld. De andere optie is om los van Voo via een willekeurige VOIP aanbieder een telefoonnummer aan te vragen. Dit werkt dan gewoon via internet en NIET via het telefoon/voip gedeelte van het modem.

Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken.

Maak eventueel de afspraak met de verkoper van de telefoon dat je hem terug mag brengen als het niet werkt met je VOO modem.
Smile
 
reneemettrie
Alweer bedankt voor de uitleg.

Maar het volgende snap ik niet goed:

"Nadeel is dat het basisstation tevens als oplader dient. Misschien is het daarom verstandiger om een duo (of triple) set te kopen, ieder handtoestel heeft dan zijn eigen oplader."

Wat is het probleem met dat opladen?
Wat is een duo set? Is dat een algemene naam die ze in de winkel begrijpen (ook in Wallonië)?

Dat van dat VOIP toestel snap ik ook niet goed. Het is juist omdat Skype zo een slechte kwaliteit heeft dat ik daarvan heb afgezien. En ik wil ook opgebeld kunnen worden,
Een tijdje ZOIPER gebruikt, maar met een nieuwe PC niet terug aan de praat gekregen en na een aantal onbeantwoorde mails bij 3Stars Nt opgegeven.

Ik zal in elk geval het advies volgen om de handelaar te vragen of ik het/de toestel(len) mag terugbrengen.
 
Admin
panasonic-duo-dect-phone-kx-tcd152
De linker telefoon is het basisstation, te herkennen aan de iets grotere voet. De rechter telefoon is het extra toestel.

De telefoons staan rechtop in een 'voet', deze zorgt dat de telefoon opgeladen wordt. Zou je alleen een basisstation hebben dan moet je de telefoon meenemen vanuit de garage naar binnen. De telefoon verbruikt ook in ruststand energie en moet dus regelmatig opgeladen worden.

Vandaar mijn suggest een setje te kopen, het tweede toestel kan dan binnen geplaatst worden. Het basisstation zorgt voor de draadloze verbinding tussen de telefoons onderling en het telefoonnetwerk. In jouw geval het Internet modem.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet Telefonie met VOO/Wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
decoder internet zonder wifi Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 2 17 sep 2013
WK voetbal kijken via internet livestreams Algemeen : 1 14 jun 2010
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: Buggy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Voo?

Ja
Ja
0% [0 stemmen]

Nee
Nee
100% [2 stemmen]

Stemmen: 2
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
386,303 unieke bezoeken