Hallo,
Ik woon in de belgische Ardennen (Gouvy) en heb hier een huis gebouwd.
Dit was(is) enkel voorzien op belgacom, met de gedachte dat het wel in orde zou zijn..
Om een lang verhaal kort te maken, krijgen we niet meer dan middelleeuwse snelheden via bgc . (dit zal ook niet gauw veranderen, want vdsl komt hier pas binnen een aantal jaren of nooit)
We overwegen dus serieus om over te stappen naar voo. Maar vooraleer we de overstap maken, willen we zeker zijn dat we bij voo wél de beloofde snelheden zullen halen? Of toch in ieder geval in de buurt van en niet 10x minder..
En de klantendienst, zijn jullie daar tevreden van?
Alvast bedankt voor de info,
Lizzy
Het hangt allemaal af van welk transportmiddel gebruikt wordt. Met transportmiddel bedoel ik of het via de telefoon draadjes of via de (tv) kabel gaat.
Als beide providers via de telefoonlijn internet leveren, dan zal de één niet beter zijn dan de ander. Voor de snelheid van internet is de afstand naar de telefooncentrale van belang. Hoe groter de afstand hoe lager de snelheid.
Als er kabel internet geleverd kan worden, dan zou ik daarvoor gaan. Bij kabelinternet speelt afstand veel minder een rol en zijn de down- en uploadsnelheden vaak hoger.